Soubory cookie jsou nezbytné k plnému využití všech možností naší webové prezentace. Používá je naprostá většina internetových stránek. V cookies se ukládají vaše předvolby a další informace, které nám pomáhají naše webové stránky zlepšit. Můžete ale být bez obav. Žádná z informací, které takto ukládáme, vás nijak neidentifikuje. Více o cookies a o tom, jak můžete upravit jejich používání v nastavení svého prohlížeče, se dozvíte v našem průvodci soubory cookies.

Více informací

Motory EcoBoost. Důkaz, že větší nemusí vždy znamenat lepší.

Objem rovná se výkon, správně? To je tradiční způsob uvažování. Motor EcoBoost je ale všechno, jenom ne tradiční.

Je to kompletně nový přístup ke konstrukci spalovacího motoru. Tyto menší a lehčí jednotky využívají mnoha technických inovací, proto mají nižší spotřebu i emise. Přitom však dosahují vysokého výkonu.

Ford nabízí 4 motory EcoBoost s objemem 1,0-2,3 l a s výkonem od 74 kW (100 k) do 257 kW (350 k).

Nejpopulárnější provedení 1.0 EcoBoost bylo už pětkrát za sebou vyhlášeno nejlepším motorem roku své kategorie v hlasování "Engine of the Year", a třikrát se dokonce stalo absolutním vítězem.

Více informací vám poskytne brožura o motorech EcoBoost, která se detailněji věnuje historii řady, vlastnostem jednotlivých motorů a rozdílům mezi nimi.

The Eco

V motorech EcoBoost nepřijde ani kapka paliva nazmar. Výsledkem jsou velmi nízké hodnoty spotřeby paliva i emisí CO2 – ty začínají na 99 g/km. Přesné údaje naleznete na stránkách jednotlivých modelů, které jsou vypsané dále na této stránce.

The Eco

K dosažení těchto pozoruhodných hodnot pomáhá motorům EcoBoost přímé vstřikování paliva. Jedná se o systém, který vstřikuje pod vysokým tlakem precizně dávkované množství paliva přímo do spalovacích komor.

The Boost

Všechny motory EcoBoost jsou přeplňované turbodmychadlem. Proto mají mnohem vyšší výkon, než by se mohlo zdát podle jejich zdvihového objemu. Turbodmychadlo využívá energii výfukových plynů, která jinak přichází nazmar, k tomu, aby se do motoru dostalo velké množství silně stlačeného vzduchu. Například motor 1.0 EcoBoost tak dosahuje působivého výkonu až 103 kW (140 koní). To je ještě víc, než nabízely starší a těžší konvenční jednotky o objemu 1,6 l.

  

  

Race car powered by Ford EcoBoost

Okamžitá síla

Turbodmychalo přispívá také k širšímu rozpětí točivého momentu. Díky tomu se motory EcoBoost vyznačují velkou pružností a nevyžadují časté řazení. Proměnné časování ventilů pak umožňuje motoru vytvářet silnější točivý moment v nízkých otáčkách a přitom zachovat výkon ve vysokých otáčkách. Jednoduše řečeno: když potřebujete akcelerovat, třeba při předjíždění dlouhého kamionu, můžete se spolehnout na okamžitý a suverénní nástup hnací síly.