Home > Osobní vozy > EDGE > Výbava > Dynamika a hospodárnost

Dynamika a hospodárnost

Díky spojení promyšleného designu s chytrou konstrukcí a propracovanou aerodynamikou se Ford Edge vyznačuje dokonale vyváženou kombinací dynamiky, hospodárnosti a precizní ovladatelnosti.

Moderní vznětový motor

Technicky vyspělý motor 2.0 TDCi je pro Edge nabízen ve dvou variantách: 180 k (132 kW) a 210 k (154 kW) Bi-Turbo. Obě využívají nejmodernější technologie, které zvyšují výkon a točivý moment, zároveň však snižují spotřebu i emise CO2

 

  • Výkon 180 k (132 kW) Točivý moment 400 Nm. Spotřeba 5,8 l/100 km. Emise CO2 149 g/km.
  • Výkon 210 k (154 kW). Točivý moment 450 Nm. Spotřeba 5,8 l/100 km. Emise CO2 149 g/km. 

Provedení Bi-Turbo se dvěma turbodmychadly nabízí ještě oslnivější dynamiku při zachování hospodárnosti.

Primární turbodmychadlo pracuje již od nízkých rychlostí a zvyšuje výkon motoru v situacích, jako je třeba odbočení z křižovatky do proudu jedoucích vozidel. Sekundární turbodmychadlo se přidá ve vyšších rychlostech, například když předjíždíte pomalejší vozidlo. 

To ale není vše. Bi-Turbo motor také zahřeje prostor pro cestující rychleji než běžný diesel. Tím přispívá k menšímu opotřebení součástí, snižuje spotřebu paliva a v chladných ránech vám umožní vyrazit na cestu rychleji.

Vynikající ovladatelnost I komfort díky vyspělému podvozku

Nové víceprvkové zadní zavěšení v kombinaci se zdokonalenými vzpěrami MacPherson vpředu zajišťuje přesné vedení kol, vysoký komfort odpružení a precizní ovládání vozu. 

Podvozek je naladěn s ohledem na velkorysou výšku a šířku Fordu Edge i na jeho specifickou jízdní charakteristiku. Výsledkem je jistá a živá jízda na silnici.

Ford suspension
Ford Paddle shift buttons

Řazení na volantu: automat vás bude poslouchat

Sekvenční řazení pádly pod volantem se běžně vyskytuje ve sportovních vozech. Nyní se nabízejí i k šestistupňové převodovce Powershift. Technologie inspirovaná světem závodních aut umožňuje ovládat převodovku konečky prstů. Protože jsou pádla umístěná přímo na volantu, můžete snadno řadit i při zatáčení.

Díky systému Stop-Start spotřebujete méně paliva

Jakmile vůz zastaví na semaforech nebo v koloně, tato technologie dokáže automaticky zhasnout motor. (I nadále však napájí světlomety, klimatizaci, rádio nebo systém Ford SYNC.) Když se chcete znovu rozjet, stačí sešlápnout spojku a zařadit jedničku jako obvykle, popřípadě u vozů s automatem jen sešlápnout pedál plynu. Motor ihned sám naskočí. Automatický systém Stop-Start je nejúčinnější ve městech, kde může snížit spotřebu až o 10 %.

Edge parked on the street
Top