Home > Osobní vozy > NOVÝ EDGE > Výbava > Dynamika a hospodárnost

Navržen podle nejpřísnějších standardů

Nový Edge kombinuje nápaditý design a pozornost věnovanou každému detailu. Nové motory, včetně precizně navrženého čtyřválcového dvoulitrového vznětového motoru Ford EcoBlue, doplňuje 6stupňová manuální nebo 8stupňová automatická převodovka s otočným voličem. Výsledkem je výkonné a hospodárné SUV s jízdní dynamikou, která vám zaručí dokonalý pocit jistoty a kontrolu nad vozem.

Nový standard vznětových motorů

Nový vznětový čtyřválec Ford EcoBlue o objemu 2,0 litru je velmi pokročilý přeplňovaný motor s měřitelným zvýšením hospodárnosti a výkonu. Tento nový motor zvyšuje úsporu paliva, lépe reaguje a také je tišší než jeho předchůdci.

Nová propracovaná 8stupňová automatická převodovka s otočným voličem

V modelech s automatickou převodovkou nahrazuje otočný volič e-Shifter tradiční řadicí páku. Umožňuje ovládání nové pokročilé automatické převodovky zajišťující lepší zrychlení a hladké řazení. Interiér díky tomu vypadá úhledněji a nabízí více místa. Po zaparkování se řazení automaticky přepne do parkovacího režimu.

Ford Edge Auto Transmission close up
Interior of Ford Edge manual transmission gear stick

Šestistupňová manuální převodovka

Šestistupňová manuální převodovka Fordu Edge byla optimalizována tak, aby bylo řazení snazší, přesnější a tišší. Byla speciálně navržena s cílem zvýšit jízdní dynamiku, snížit spotřebu paliva a zvýšit požitek z jízdy při současném snížení potřeby tankovat.

Rychlé a přesné řazení konečky prstů

Technologie inspirovaná světem závodních aut umožňuje ovládat převodovku konečky prstů. A protože jsou sekvenční řadicí pádla instalovaná přímo pod volantem, můžete snadno řadit i v zatáčkách.

Ford Edge paddle shifters close up
Interior of Ford Edge tailgate lights

Díky systému Auto Stop-Start spotřebujete méně paliva

Jakmile vůz zastaví na semaforech nebo v koloně, tato technologie dokáže automaticky zhasnout motor (i nadále však napájí světlomety, klimatizaci nebo systém Ford SYNC). Když se chcete znovu rozjet, stačí sešlápnout spojku a zařadit jedničku jako obvykle, popřípadě u vozů s automatem jen sešlápnout plynový pedál. Motor ihned sám naskočí. Automatický systém Stop-Start je nejúčinnější ve městech, kde může snížit spotřebu až o 10 %.

Top