Elektrický Ford Explorer
Nový plně elektrický Explorer je první v působivém plánu uvedení 3 nových plně elektrických fotovoltaických vozidel v roce 2024 a bude hrát klíčovou roli v tom, aby se nová řada osobních vozů Ford do roku 2030 stala plně elektrickou. Podívejte se na naši stránku představení vozů zde a projděte si naše otázky a odpovědi, kde se dozvíte další podrobnosti.
Přehled
Proč si pořídit elektrické vozidlo?
Hlavní důvody, proč si pořídit plně elektrické vozidlo:
- Nulové výfukové emise při jízdě
- Řízení je zábava! Nový plně elektrický Ford Explorer nabízí okamžitý točivý moment a působivou akceleraci.
- Úspora denních provozních nákladů s minimálními požadavky na servis a příležitostí využít dynamických energetických tarifů* pro nákladově efektivní domácí nabíjení
*Tam, kde takové tarify existují a úspora oproti ekvivalentnímu vozidlu se zážehovým/vznětovým spalovacím motorem.
Jak vypadá řada nového plně elektrického modelu Ford Explorer?
Modely řady:
- Jde o jednoduchou skupinu dvou sérií, model Explorer (Select na trzích s řízením na pravé straně) a Explorer Premium.
- Vysoká úroveň standardního vybavení všech řad včetně vyhřívaného elektricky ovládaného masážního sedadla řidiče, inteligentního adaptivního tempomatu a zadní kamery.
- 1 balíček výbavy na přání: Balíček systému pro asistenci řidiči Driver Assistance Pack
- Individuální možnosti, které zahrnují tyto prvky:
- Energeticky účinný systém tepelného čerpadla navržený tak, aby maximalizoval dojezd efektivním ohřevem a chlazením akumulátoru a kabiny
- Tažné zařízení
- Pevná panoramatická střecha (standardně u řady Premium s řízením na pravé straně, volitelně u řady Premium s řízením na levé straně)
- 21palcová kola
- Ergonomická sedadla
- Pneumatiky do každého počasí
EXPLORER (Select) – základní výbava:
- Ručně ovládané zadní výklopné dveře
- Plné LED světlomety s automatickými dálkovými/potkávacími světly
- Čalounění sedadel Sensico® s látkovou vložkou
- 19palcová kola z lehké slitiny
- Elektrické sedadlo řidiče s paměťovou a masážní funkcí
EXPLORER Premium – základní výbava:
- Elektricky ovládané zadní výklopné dveře s funkcí hands-free
- Světlomety Matrix LED
- LED osvětlení interiéru
- Čalounění sedadel Sensico®
- 20palcová kola z lehké slitiny
- Ochranná deska předních dveří
Kde se bude nový plně elektrický Ford Explorer vyrábět?
Nový plně elektrický Ford Explorer je produkt evropského designu vyráběný pro evropský trh a zákazníky.
Vyrábí se v Evropě v elektrifikačním centru Ford Cologne v Německu. Závod prochází transformací za 1 miliardu dolarů a tvoří jádro závazku společnosti Fordu k elektrickému pohonu.
Kolik bude nový plně elektrický Ford Explorer stát?
Doporučené maloobchodní ceny pro nový plně elektrický Explorer budou stanoveny později.
Jaká bude nabízena záruka na akumulátor a vysokonapěťový systém nového plně elektrického modelu Ford Explorer?
Společnost Ford nabídne záruku 8 let / 160 000 km (100 000 mil), která zákazníkům zajistí klid. Další podrobnosti týkající se záruky pro nový plně elektrický vůz Ford Explorer a prodloužených záruk budou oznámeny s blížícím se datem objednávek.
Jaké jsou servisní intervaly pro nový plně elektrický Ford Explorer?
Plně elektrické vozidlo (EV) vyžaduje méně údržby, protože má méně pohyblivých částí, například není potřeba měnit v pravidelných intervalech olej. To znamená, že zákazníci mohou těžit z nižších nákladů na údržbu, než u vozidla se spalovacím motorem (ICE).
Servisní intervaly pro nový čistě elektrický Ford Explorer budou potvrzeny později.
Technické údaje
Jaké jsou rozměry nového plně elektrického vozu Ford Explorer?
Nový plně elektrický Ford Explorer je 5místné vozidlo střední velikosti s délkou 4,47 m a objemem zavazadlového prostoru 450 l. Je o něco kratší než Ford Kuga, ale má delší rozvor a poskytuje dostatek vnitřního prostoru pro vás i vaše spolucestující.
Bude nový plně elektrický Ford Explorer k dispozici v provedení s pohonem všech čtyř kol nebo s pohonem předních kol?
K dispozici budou varianty s pohonem zadních kol a s pohonem všech čtyř kol. Další podrobnosti o kapacitě akumulátoru a o výkonu budou zveřejněny později, až dokončíme testování WLTP.
Jaké barvy budou k dispozici pro nový plně elektrický Ford Explorer?
Nový plně elektrický Ford Explorer nabízí následující barvy exteriéru:
- Arctic Blue
- Frozen White
- Magnetic
- Absolute Black
- Lucid Red / Rapid Red
- Blue my Mind
Jaký druh světel má nový plně elektrický Ford Explorer?
Nový plně elektrický Explorer nabízí zákazníkům odvážný design exteriéru a inovativní, praktický interiér.
Pokročilá technologie osvětlení je jen jedním z příkladů pozoruhodného designu exteriéru:
- Světla pro denní svícení LED Signature kombinovaná se směrovými světly, která se automaticky rozsvítí při spuštění vozidla.
- Dálková světla bez oslnění přizpůsobují tvar světelného kuželu tak, aby minimalizovala oslnění a zajistila maximální osvětlení okolí (standardně u řady Premium).
- Funkce uvítacího a výstupního osvětlení zahrnuje LED světla v klikách dveří a žárovky s logem ve vnějších zpětných zrcátkách.
Je nový plně elektrický Ford Explorer vybaven mechanickou, nebo automatickou převodovkou?
Vozidlo bude fungovat podobně jako vozy s automatickou převodovkou. Není potřeba spojkový pedál, takže zejména jízda ve městě je snazší.
Jednou z klíčových výhod plně elektrického pohonu je zjednodušený převod. Vůz používá jednorychlostní převodovku, díky níž je jízda pohodlná a zajišťuje snadnou údržbu vozidla.
Jaké má nový plně elektrický Ford Explorer zrychlení z 0 na 100 km/h?
Plně elektrický Ford Explorer nabízí okamžitý točivý moment a působivou akceleraci. Údaje o výkonu vozidla potvrdíme později.
Jaká je nejvyšší rychlost nového plně elektrického vozu Ford Explorer?
Maximální rychlost je 160 km/h nebo 180 km/h, v závislosti na volbě hnacího ústrojí.
Co je MegaConsole? Jak vypadá úložný prostor nového plně elektrického vozu Ford Explorer?
MegaConsole je 17litrová přihrádka pod loketní opěrkou, která nabízí prostor pro uložení 15palcového notebooku a velkých 1,5litrových lahví na vodu s přepážkou pro konfiguraci prostoru podle přání zákazníka. Středová konzole obsahuje přihrádku na média se dvěma porty USB-C vpředu a dvěma vzadu a také s bezdrátovým nabíjením pro chytré telefony.
Jakou velikost má vnitřní obrazovka nového plně elektrického vozu Ford Explorer?
Displej má úhlopříčku 14,6“ a je součástí základní výbavy každého vozu Ford Explorer. Je jedním z největších displejů, který je v současnosti na trhu plně elektrických osobních vozů k dispozici. Systém SYNC Move® představuje nejnovější informační a zábavní systém společnosti Ford. Dotykovou obrazovku lze nastavit ze svislé polohy do nižší polohy a poloh mezi nimi tak, aby vyhovovala preferencím každého zákazníka, včetně možnosti posunout obrazovku mimo přímé sluneční světlo.
Jaké je přípustné zatížení střechy pro nový plně elektrický Ford Explorer?
Nosnost střechy nového plně elektrického modelu Explorer je až 75 kg.
Jaká maximální hmotnost přívěsu nového plně elektrického vozu Ford Explorer?
Tažná kapacita nového plně elektrického vozu Ford Explorer je až 1 000 kg s pohonem zadních kol a 1 200 kg s pohonem všech čtyř kol (brzděný přívěs, sklon 12 %).
Je nový plně elektrický Ford Explorer k dispozici s tepelným čerpadlem?
Tepelné čerpadlo představuje účinný způsob vytápění kabiny. Tepelné čerpadlo je u modelů Explorer a Explorer Premium k dispozici jako jediná možnost. Funguje obráceně než tradiční systém klimatizace. Odebírá energii (teplo) z okolí vozidla a kondenzuje ji pro použití ve vozidle. Tepelná čerpadla mají větší využití v chladnějších klimatických podmínkách.
Tepelné čerpadlo funguje podobně jako klimatizační systém a dokáže chladit i ohřívat kabinu. Spotřebovává méně energie z akumulátoru a prodlužuje tak dojezd vozidla.
Vlastnosti
Jaké jsou klíčové prvky interiéru nového plně elektrického vozu Ford Explorer?
Nový Explorer nabízí sportovní, prémiová a pohodlná sedadla s integrovanou opěrkou hlavy a tvarovaným volantem pro optimální pohodlí v oblasti kolen.
Barva a materiál interiéru vytvářejí příjemnou atmosféru s moderním a prémiovým vzhledem.
Nový plně elektrický Explorer představuje elegantní design interiéru s inovativními a praktickými prvky.
- SYNC Move®: 14,6palcová pohyblivá dotyková obrazovka podporuje řidiče i spolujezdce při jízdě nebo stání. Umožňuje přístup k funkční a intuitivní technologii prostřednictvím snadno použitelného rozhraní. Pohyblivá dotyková obrazovka nabízí maximální využití zobrazení na velké obrazovce a funkci bezdrátového zrcadlení chytrého telefonu, která podporuje aplikace Android Auto, Apple CarPlay a Connected Navigation.
Poznámka: Tyto funkce vyžadují aktivaci modemu/předplatného prostřednictvím funkce FordPass pro aplikaci Connected Navigation. - Moje soukromá skříňka: Další skryté úložné prostory pro zabezpečení osobních věcí za obrazovkou systému SYNC Move. Elektronický spínač vám přináší další pohodlí tím, že uzamkne obrazovku, když je nakloněna o 30° a vozidlo je vypnuto.
- MegaConsole: Působivá úložná kapacita s objemem 17 l s dostatkem místa pro kabelku nebo notebook udrží kabinu čistou a uklizenou.
Další klíčové vlastnosti:
- Zvukový systém se 7 reproduktory, který zahrnuje středový reproduktor namontovaný jako stylizovaný prvek na palubní desce (Soundbar).
- Přihrádka na média s prostorem pro dva velké chytré telefony, včetně dvou portů USB-C a bezdrátového nabíjení telefonu (s kompatibilním chytrým telefonem).
- MegaConsole: Přihrádka pod loketní opěrkou je vybavena přepážkou umožňující konfiguraci prostoru za účelem dosažení plné všestrannosti.
- 450 litrů zadního zavazadlového prostoru a 1 422 litrů při sklopených sedadlech 2. řady.
- Podlaha nákladového prostoru má dvě polohy, což umožňuje zákazníkům vytvořit skrytý úložný prostor, když je podlaha ve vyšší poloze. Polohy podlahy zavazadlového prostoru umožňují zvolit maximální objem nebo rovnou plochu pro nakládání.
Jaké technologie využívá nový plně elektrický Ford Explorer?
Nový plně elektrický Explorer využívá tyto klíčové technologie:
- SYNC Move® – 14,6“ pohyblivá dotyková obrazovka
- 14,6“ dotyková obrazovka systému SYNC Move vestavěná do konzoly MegaConsole nabízí flexibilní polohování podle individuálních preferencí.
- Ovládání ručního nastavení bylo záměrně zvoleno tak, aby poskytovalo rychlejší a tišší způsob nastavení při jízdě nebo stání.
- 5,3“ digitální přístrojový panel
- 5,3palcový digitální přístrojový panel zobrazuje důležité informace, jako je rychlost, navigační pokyny, stav nabití akumulátoru, spotřebu energie, vizuální varování a displeje asistenčních systémů řidiče, aniž byste se museli dívat na dotykovou obrazovku systému SYNC Move®.[‡]
- MegaConsole
- Chytře navržená středová konzole s působivým úložným prostorem o objemu 17 l pod loketní opěrkou.
- Funkce udržování jízdního pruhu s asistentem pro změnu jízdního pruhu
- Tato nová funkce, která je k dispozici prostřednictvím volitelného balíčku Driver Assistance Pack, vylepšuje současné schopnosti systému a pomáhá řidičům udržovat směr v jízdním pruhu na dálnicích.
- Tato funkce rovněž poskytuje asistenci při předjíždění.
Jaký druh asistenčních technologií má nový plně elektrický Ford Explorer?
Nový plně elektrický Explorer bude vybaven sadou pokročilých asistenčních technologií pro řidiče[‡].
Volitelný balíček Driver Assistance Pack zahrnuje tyto doplňkové funkce:
- Nová funkce: Funkce udržování jízdního pruhu s asistentem pro změnu jízdního pruhu
- Aktivní parkovací asistent (s 12 ultrazvukovými čidly)
- 360° kamera
- Elektricky ovládané zadní výklopné dveře s funkcí hands-free jsou součástí základní výbavy řady Explorer Premium (volitelně pro řadu Explorer/Select s balíčkem Driver Assistance Pack)
Jaké funkce konektivity má nový plně elektrický Ford Explorer?
Odemknutí chytré strany modelu Explorer je snadné. S aktivovaným modemem a připojeným chytrým telefonem si zákazníci mohou užít zážitek „vždy v obraze“.
Funkce zahrnují tyto prvky:
- Plánování cest na palubě EV
- Vyhledávání nabíjecích stanic v navigačním systému
- Plánování nabíjení na palubě EV
- Bezdrátové funkce Apple CarPlay / Android Auto
Jaký je zvukový systém nového plně elektrického vozu Ford Explorer?
Zvukový systém se 6+1 reproduktory se středovým reproduktorem navrženým jako viditelný 3D tvarovaný prvek (Soundbar) zajistí, že dobrodružství na otevřené cestě bude znít ostře a čistě. B&O není k dispozici.
Jaké jízdní technologie budou nabízeny v novém plně elektrickém voze Ford Explorer?
Nový plně elektrický Ford Explorer nabízí stávající technologie Ford, včetně těchto:
- Detekce mrtvého úhlu s upozorněním na dopravní situaci Cross Traffic Alert (CTA) s aktivním brzděním a varováním při výjezdu
- Detekce mrtvého úhlu využívá radarová čidla ke zjištění, kdy vozidlo vstoupí do mrtvého úhlu na kterékoli straně vozidla.
- Upozornění na dopravní situaci Cross Traffic Alert (CTA)
- Využívá snímače ke zlepšení bezpečnosti při couvání z parkovacího místa, kde může být výhled omezen vozidly nebo překážkami na obou stranách.
- Varování při výjezdu
- Poskytuje vizuální a zvukové upozornění účastníkům silničního provozu a cestujícím ve vozidle, když zjistí, že otevření dveří zaparkovaného vozu může způsobit kolizi, čímž udržuje zákazníky a ostatní účastníky silničního provozu v bezpečí.
- Systém upozorňování řidiče
- Kamera směřující dopředu sleduje dopravní značení a tím i polohu vozidla. Upozorní řidiče, pokud identifikuje nepravidelné vzorce chování, a připomene mu, aby si odpočinul.
- Rozpoznávání dopravního značení
- Prostřednictvím přední kamery sleduje dopravní značky a jasně je zobrazuje řidičům.
- Upozornění na jízdu v protisměru
- Využívá přední kameru, navigační data a technologii rozpoznávání dopravního značení společnosti Ford k identifikaci situace, kdy řidič omylem vjíždí na výjezd z dvouproudé silnice nebo dálnice.
- Inteligentní adaptivní tempomat (iACC)[‡]
- Po aktivaci systém iACC automaticky převezme rychlostní limity rozpoznané přední kamerou nebo poskytnuté navigačními daty, udržuje přednastavenou vzdálenost od vozidla vpředu a v případě potřeby vozidlo zastaví. Jakmile se provoz uvolní, systém zrychlí zpět na nastavenou rychlost.
- Systém udržování v jízdním pruhu detekuje namalované značení jízdních pruhů na vozovce, aby zabránil vyjetí vozidla z jízdního pruhu. Může jemně navést řidiče zpět na trasu a udržet ho v bezpečí. Systém varování před opuštěním jízdního pruhu vydává upozornění, které řidiče prostřednictvím vibrací volantu varuje, když opouští jízdní pruh.
- Systém používá radar a přední kameru k detekci vozidel, motocyklů nebo chodců na silnici před vozidlem a těch, kteří by mohli křížit dráhu vozidla. V kritických situacích bude řidič upozorněn zvukovým a vizuálním varováním, a pokud řidič nereaguje, systém automaticky zabrzdí.
- Tento systém ve spolupráci s asistentem pro ochranu před kolizí pomáhá řidiči dostatečně řídit a zároveň udržuje vozidlo stabilní, aby se vyhnul nebezpečí.
- Brzdění po kolizi
- Automaticky rozpozná, kdy se vozidlo stalo účastníkem kolize, a po nehodě ponechá aktivní brzdy, aby se zamezilo dalšímu nebezpečí.
- Zadní kamera
- Umožňuje snadno vidět, co je při couvání za vozidlem, díky čemuž jsou manévry jednodušší, bezpečnější a méně stresující.
- Přední a zadní parkovací systém s brzdovým asistentem
- Pomáhá usnadnit parkování v rušném prostředí nebo stísněném prostoru a může také použít brzdy, když systém detekuje objekt v dráze vozidla.
Jaké jízdní technologie budou nabízeny v balíčku Driver Assistance Pack v novém plně elektrickém voze Ford Explorer?
K dispozici pro modely Select a Premium
- 360° kamera Kamery v přední, boční a zadní části vozidla jsou kombinovány tak, aby umožňovaly různé pohledy v reálném čase, což zákazníkům usnadňuje parkování a manévrování.
- Elektricky ovládané zadní výklopné dveře s funkcí hands-free: (Pouze řada Self, základní výbava u řady Premium) Snadné a pohodlné ovládání.
- Aktivní parkovací asistent (s 12 ultrazvukovými čidly): Ovládá brzdy, výkon a směr při kolmém a paralelním parkování.[‡]
- Nový systém udržování jízdního pruhu s asistentem pro změnu jízdního pruhu kombinuje tyto technologie:
- Udržování jízdního pruhu: Rozšíření systému inteligentního adaptivního tempomatu (iACC). Poskytuje nepřetržitou podporu řízení a vede vozidlo prostřednictvím automatických vstupů do řízení tak, aby jelo uprostřed jízdního pruhu.
- Asistent pro změnu jízdního pruhu Systém je navržen tak, aby pomáhal řidiči při změně jízdního pruhu na dálnicích. Systém poskytuje skutečnou podporu řízení, když si řidič přeje změnit jízdní pruh. Lze ho aktivovat klepnutím na ukazatel směru. Před zahájením změny jízdního pruhu sleduje vozidla přijíždějící zezadu.
Nabíjení a dojezd
Jaké jsou možnosti nabíjení pro nový plně elektrický Ford Explorer?
Pracujeme na tom, aby každý aspekt nabíjení vašeho elektrického vozu Ford byl jednoduchý a pohodlný. Nyní máme v naší nabíjecí síti BlueOval™ více než 500 000 nabíjecích bodů[††] – všechny dostupné prostřednictvím jediné aplikace FordPass. Mnoho stanic nabíjecí sítě BlueOval™ nyní také nabízí službu „připoj a nabíjej“ včetně vysokorychlostních nabíjecích stanic IONITY, které jsou pohodlně umístěny podél dálnic v mnoha evropských zemích.
Jak nabiji svůj nový plně elektrický Ford Explorer?
Nový plně elektrický Explorer je standardně vybaven nabíjecím kabelem Mode 3 pro nabíjení střídavým proudem, který zákazníkům umožňuje snadno nabíjet vozidlo doma, v práci nebo na veřejnosti.
- Nabíjecí kabel Mode 3 je standardně součástí dodávky pro použití v nabíjecích bodech se střídavým proudem a zajišťuje optimální pohodlí. Nabíjení Mode 3 umožňuje vozidlu dát pokyn nabíjecímu bodu k vypnutí nabíjení, když je plně nabito.
- Kabel pro domácí nabíjení použitelný s domácí zásuvkou bude k dispozici jako volitelný doplněk.
- Kombinovaný nabíjecí systém (CCS) je schopen nabíjet akumulátor vozidla u vysoce výkonných stejnosměrných rychlonabíjecích stanic z 10 % na 80 % za přibližně 25 minut. [†]
Jaký je rozdíl mezi střídavým a stejnosměrným nabíjením?
Nabíjení střídavým a stejnosměrným proudem
Plně elektrická vozidla ukládají svou energii do akumulátoru ve formě stejnosměrného proudu (DC). Mohou proto přijímat více energie prostřednictvím nabíjecích stanic se stejnosměrným proudem, protože nepotřebují převádět střídavý proud na stejnosměrný.
Střídavý proud (AC) je snadněji dostupný v síti, protože je tak snazší přepravovat energii na dlouhé vzdálenosti. Většina domácností využívá elektřinu ve formě střídavého proudu. Plně elektrické vozidlo však potřebuje přeměnit střídavý proud na stejnosměrný. To zajišťuje palubní nabíječka vozu Explorer, která podporuje maximální střídavý nabíjecí výkon 11 kW.
Odhaduje se, že stejnosměrné rychlé nabíjení vozidla dokáže nabít akumulátor z 10 % na 80 % za přibližně 25 minut[†]. V nabíjecí síti Blue Oval™ nabízejí nabíjení stejnosměrným proudem rychlonabíjecí stanice BP Pulse a IONITY.
Elektrický Explorer je vybaven zásuvkou CCS (Kombinovaný nabíjecí systém – Combined Charging System). Ta zajišťuje kompatibilitu jak s nabíjecími zástrčkami typu 2 AC, tak s rychlonabíjecími zástrčkami CCS DC.
Bude můj nový plně elektrický Ford Explorer podporovat nabíjení prostřednictvím nabíječky Ford Connected Wallbox nebo ekvivalentního systému doma?
Ford plánuje zlepšit zážitky zákazníků s domácím nabíjením v celé Evropě pomocí nové nabíječky Wallbox se střídavým proudem.
Ford bude i nadále na konkrétních trzích nabízet instalační služby, aby bylo pro zákazníky co nejjednodušší a bezproblémové pořídit si systém pro domácí nabíjení.
Jaké má společnost Ford plány ohledně nabíječek Wallbox pro nový plně elektrický Ford Explorer?
Ford spolupracuje s několika prémiovými výrobci nástěnných nabíječek a poskytovateli instalačních služeb na evropských trzích, aby zákazníkům mohl nabízet širokou škálu služeb v oblasti domácího nabíjení.
Ford odkáže zákazníky na partnery, u kterých budou mít možnost vybrat si z řady různých nástěnných boxů na základě svých individuálních preferencí.
Jaký bude dojezd nového plně elektrického vozu Explorer?
V současné době provádíme rozsáhlé testování a optimalizaci hnacího ústrojí a rovněž kompletní homologaci vozidla. Úplný soubor dat zveřejníme s blížícím se datem uvedení vozidla na trh.
Jak je ovlivněn dojezd nového zcela elektrického vozu Ford Explorer?
Dojezd maximalizují například efektivní pneumatiky, komplexní aerodynamická optimalizace včetně kol, plně zakrytá spodní část karoserie či speciálně navržené výdechy vzduchové clony.
Dojezd ovlivňuje několik vnějších prvků, zejména počasí, okolní teplota, jízdní vlastnosti, jízdní profil, stav vozidla, nebo stáří, stav a teplota lithium-iontového akumulátoru.[†]
Další podrobnosti o dojezdu a reálných odchylkách budou k dispozici později, až dokončíme testování WLTP.
Ovlivňuje hmotnost nákladu nebo klima dojezd nového plně elektrického vozu Ford Explorer?
Dojezd elektrických vozidel může ovlivnit několik faktorů, jako je rychlá jízda, extrémně horké nebo chladné počasí, používání topení a klimatizace, vysoké užitečné zatížení a čelní vítr, údržba vozidla, stáří lithium-iontového akumulátoru a jeho stav. [†]
Jaká je očekávaná účinnost akumulátorů v novém plně elektrickém voze Ford Explorer?
Konečná čísla WLTP a podrobnější informace o dojezdu, včetně účinnosti v kilometrech na kWh, budou k dispozici později, až dokončíme testování WLTP. [†]
Co bude dál?
Bude k dispozici hybridní verze nového plně elektrického vozu Ford Explorer?
Nový plně elektrický Ford Explorer bude k dispozici pouze jako čistě elektrické vozidlo. Pro některé trhy je k dispozici mnohem větší 7místný Ford Explorer PHEV. Toto je jiné vozidlo. Všechna osobní vozidla Ford budou od roku 2030 plně elektrická. Nový plně elektrický Explorer je plně elektrické vozidlo poháněné výhradně elektromotorem napájeným z akumulátoru. Nemá zážehový ani vznětový motor s vnitřním spalováním (ICE). Není ani „hybridním“ (částečně elektrickým, částečně využívajícím spalovací motor) vozidlem.
Budou k dispozici verze nového plně elektrického vozu Ford Explorer se vznětovým/zážehovým motorem?
Nový plně elektrický Ford Explorer bude k dispozici pouze jako čistě elektrické vozidlo. Pro některé trhy je k dispozici mnohem větší 7místný Ford Explorer PHEV. Toto je jiné vozidlo. Všechna osobní vozidla Ford budou od roku 2030 plně elektrická. Nový plně elektrický Explorer je plně elektrické vozidlo poháněné výhradně elektromotorem napájeným z akumulátoru. Nemá zážehový ani vznětový motor s vnitřním spalováním (ICE). Není ani „hybridním“ (částečně elektrickým, částečně využívajícím spalovací motor) vozidlem.
Jaké jsou plány společnosti Ford ohledně plně elektrických osobních vozidel do budoucna?
Nový plně elektrický Explorer je první v působivém plánu uvedení 3 nových plně elektrických fotovoltaických vozidel v roce 2024 a bude hrát klíčovou roli v tom, aby se nová řada osobních vozů Ford do roku 2030 stala plně elektrickou.
Další informace
Odhalení elektrického vozu Explorer
Strategií společnosti Ford je neustálý vývoj produktů. Vyhrazujeme si právo kdykoli změnit specifikace i barvy modelů a položek zobrazených a popsaných na této webové stránce.
[†] Dojezd a doba nabíjení podle počítačové metodiky výrobce s použitím rychlonabíječky se stejnosměrným proudem. Rychlost nabíjení se snižuje, jak se akumulátor blíží plné kapacitě. Vaše výsledky se mohou lišit v závislosti na době špičkového nabíjení a stavu nabití akumulátoru. Skutečný dojezd se liší podle podmínek (včetně počasí, okolní teploty, jízdního chování, jízdního profilu, stavu vozidla i stáří, stavu a teploty lithium-iontového akumulátoru).
[‡] Neřiďte, když se nesoustředíte, nebo když používáte zařízení, která držíte v ruce. Pokud je to možné, používejte hlasově ovládané systémy. V době, kdy má vozidlo zařazen rychlostní stupeň, mohou být některé funkce uzamknuté. Ne všechny funkce jsou kompatibilní se všemi telefony. Vyobrazený obsah je ilustrativní, skutečné zobrazení se může lišit.
[††] Přístup k nabíjecí síti BlueOval™ vyžaduje aktivaci bezplatného předplatného prostřednictvím aplikace FordPass. IONITY a další doplňky budou po jednom roce vyžadovat obnovu předplatného.