Home > Servis > Moje vozidlo > Servisní svolávací akce > Kuga PHEV Bezpečnostní akce

Kuga PHEV Bezpečnostní akce

Na úvod bychom rádi zmínili, že Ford si zakládá na tom, že je rodinná firma a považuje své zákazníky za součást této rodiny. Uvědomujeme si, že jako rodina jsme vás v tomto případě zklamali, a jsme odhodláni celou situaci napravit a uvést váš vůz do pořádku, což je důvod, proč se na vás dnes obracíme.

Zjistili jsme, že příčinou problému, který postihl malé procento vozů Ford Kuga PHEV, byla kontaminace článků v trakční baterii. Vzhledem k možným vážným následkům tohoto nedostatku jsme se rozhodli vyměnit trakční baterii za novou ve všech vozech Ford Kuga PHEV včetně toho vašeho. Abychom mohli tento úkon provést, musí váš vůz strávit v servisu nejméně jeden celý pracovní den. Během něj servis vymění baterii a provede potřebné softwarové aktualizace. Poté, co jsme zjistili příčinu problému a způsob řešení, chápeme, že byste nyní rádi věděli, jak rychle bude váš vůz opraven. Proto bych vám rád nastínil časový rámec servisní akce a naše závazky k vám.

  • Výše popsaný servisní zásah provedeme v tom pořadí, v jakém byla vozidla zakoupena.
  • Vzhledem k potřebnému nákupu dílů a plánování na straně našich servisních partnerů očekáváme, že práce budeme moci zahájit koncem prosince s tím, že všechny vozy budou opraveny pravděpodobně do března.
  • Usilovně pracujeme na nalezení vhodného termínu pro váš vůz. Koncem listopadu vás budeme kontaktovat s návrhem konkrétního termínu.
  • Abychom minimalizovali nepohodlí, které vám vznikne, zajistíme vyzvednutí vozu u vás doma či na pracovišti a budete-li si přát, po dobu opravy vám poskytneme náhradní vůz.
  • Jako kompenzaci nerealizované úspory provozních nákladů, kterou jste od svého vozu očekávali, obdržíte v dohledné době palivovou kartu, jak jsme vás informovali již dříve.

 

Velmi se omlouváme za nepříjemnosti, které vám vznikly, a ujišťujeme vás, že nadále velmi usilovně pracujeme na nápravě vzniklé situace, abyste mohl/a využívat svoji novou Kugu PHEV naplno a způsobem, který jsme původně zamýšleli.

Mezitím prosím nadále provozujte svůj vůz pouze v režimu EV Auto a nepoužívejte externí nabíječku ani ostatní jízdní režimy. V režimu EV Auto je váš vůz zcela bezpečný. Zaznamenáte-li jakékoli problémy s 12V baterií, kontaktujte prosím svého prodejce Ford, který provede potřebnou aktualizaci softwaru.

Máte-li jakékoliv dotazy nebo si s námi přejete hovořit v této či jakékoliv jiné záležitosti, obraťte se prosím na naše Zákaznické Centrum Ford na telefonním čísle 800 FORD CZ / 800 367 329.

Aktualizace k bezpečnostní svolávací akci Kuga PHEV

Rádi bychom informovali všechny zákazníky, kteří doposud nemají vozidlo Kuga PHEV ve svém užívání, o dalších krocích. Pro lepší přehled jsme vytvořili 3 skupiny zákazníků:

 

  1. Zákazníci, jejichž vozidla byla vyrobena a jsou u autorizovaného prodejce Ford nebo na cestě k dealerovi.
  2. Zákazníci, jejichž vozidla byla vyrobena, ale ještě neopustila výrobní závod ve Valencii.
  3. Zákazníci, jejichž vozidla ještě nebyla vyrobena, ale jsou objednána nebo naplánována do výroby.

 

Plánujeme poslat e-mail všem výše uvedeným skupinám zákazníků, ale v mnoha případech nemáme k dispozici e-mailové adresy. O této skutečnosti jsme informovali naše autorizované dealery, takže ve většině případů budete kontaktování přímo prodejcem Ford. Před tím vám chceme poskytnout přehled plánu předávání vozidel pro každou ze tří skupin zákazníků.

U vozidel zákazníků v první skupině bude před předáním vyměněna trakční baterie za novou, nainstalují se nové tepelné ochranné štíty a provedou se nezbytné softwarové aktualizace. Výměnu bude provádět dealerství, kde jste si vozidlo objednali a páce budou zahájeny, jakmile dokončíme výměny u vozidel, které již byly zákazníkům předány, pravděpodobně od března.

Vozidla zákazníků ve druhé skupině projdou komplexní a důkladnou sérií testů ve výrobním závodě, abychom zkontrolovali stav hlavní baterie. V diskusích a podrobných testech s naším dodavatelem jsme identifikovali, že baterie vyrobené později mohou být testovány tak, aby se zajistil jejich výkon. Každé vozidlo bude před opuštěním závodu plně otestováno a všechny ostatní úpravy budou dokončeny. Speciální zařízení pro provádění těchto testů není k dispozici v autorizovaných servisech, a proto můžeme tyto testy provádět pouze v našem závodě ve Valencii. Jakmile však budou provedeny všechny testy, vozidla budou moci být dodána do konce tohoto měsíce. Váš prodejce bude schopen tato vozidla identifikovat a poté vás kontaktovat s informací o dodací lhůtě.

U zákazníků ve skupině 3 začneme s výrobou těchto vozů od prosince s použitím plně testovaných baterií od dodavatele, které již byly vyrobeny a odeslány do Valencie, ale i tyto procházejí rozsáhlým testovacím procesem, který lze provést pouze ve výrobním závodě ve Valencii. Tyto vozy budou vyrobeny v pořadí, v jakém byly původně naplánovány. Váš prodejce uvidí, která vozidla jsou naplánována do výroby, takže vašim hlavním kontaktem by měl být váš autorizovaný prodejce Ford, který může zkontrolovat nejnovější stav naplánované výroby.

Chápeme, že ve všech třech případech budete dodání vašeho vozidla zpozděno, proto jsme připravili několik kompenzací, abychom vám vynahradili nepříjemnosti a poděkovali vám za vaši trpělivost a loajalitu. Mezi uvedené patří ochrana ceny vašeho vozidla, zaregistrujeme vám servisní balíček Ford Service Plan na 3 roky a obdržíte palivovou kartu v hodnotě 13 000 Kč.

V případě jakýchkoliv dotazů se neváhejte obrátit na naše Zákaznické Centrum Ford na telefonním čísle 800 FORD CZ/800 3673 29. Věříme, že tyto informace pro Vás budou užitečné a vážíme si vaší trpělivosti.

Nové aktualizace týkající se tohoto tématu budou k dispozici zde a také Vás budeme kontaktovat e-mailem. Chcete-li aktualizovat své osobní údaje a marketingové preference, přihlaste se nebo se zaregistrujte pro přístup k účtu Ford. Díky tomuto účtu získáte přístup k podrobným informacím o Vašem vozidle. Naleznete zde také návod k obsluze pro Váš vůz, aktualizace systému SYNC, videa s návody, živý chat a další. Pro snadnější přístup k informacím Vám doporučujeme stáhnout si aplikaci FordPass a připojit vozidlo ke svému účtu (odkaz pro Apple; odkaz pro Google Play). Na uvedeném odkazu je ke zhlédnutí video, které vás postupem připojení vozidla v rámci aplikace provede. Přihlašovací údaje vašeho účtu Ford a aplikace FordPass jsou stejné.

Máte-li jakékoliv dotazy či speciální požadavky, kontaktujte prosím Zákaznické Centrum Ford na telefonním čísle 800 FORD CZ (800 3673 29) nebo prostřednictvím e-mailu zakaznik@ford.com.

Jsme Vám k dispozici od pondělí do pátku, od 9:00 do 17:00.

Nejčastější dotazy týkající se Bezpečnostní akce Ford Kuga PHEV

  • V rámci probíhajících bezpečnostních procesů společnosti Ford jsme identifikovali potenciální komplikace s vysokonapěťovou pohonnou baterií na vozidlech Ford Kuga PHEV. I když se to původně týkalo vozidel vyrobených před 25. červnem 2020, v zájmu bezpečnosti jsme nyní rozšířili působnost této akce tak, aby zahrnovala všechny modely Ford Kuga PHEV.

    Ve vysoce nepravděpodobném případě, že se u vysokonapěťového (HV) akumulátoru vozidla (nebo u jedné z jeho součásti) vyskytne technický problém, může být nutné odvzdušnit vysokonapěťový akumulátor od horkých plynů, tlaku a tepla. Horké plyny lze směrovat na komponenty nacházející se pod vozidlem. Může však dojít k překročení jejich navržené pracovní teploty, což by mohlo vyústit v požár.

  • V Evropě evidujeme šest případů, které s maximální naléhavostí dále vyšetřujeme. Nejsme si vědomi žádných nehod nebo zranění při těchto událostech.

  • Inženýři společnosti Ford usilovně pracují na dalším postupu. Majitelé vozidel Ford Kuga PHEV budou kontaktováni individuálně, jakmile bude k dispozici servisní postup, aby si naplánovali termín kontroly u našich autorizovaných partnerů Ford. Mezitím je jízda ve vozidle Ford Kuga PHEV bezpečná, pokud není vysokonapěťová baterie nabíjena a k jízdě je využíván režim Auto EV, tedy výchozí režim vozidla. Za tyto nepříjemnosti se velice omlouváme.

  • Dokud nebude vyhlášen další servisní postup, prosím nenabíjejte vůz a jezděte pouze v režimu Auto EV. Tak bude Vaše jízda bezpečná. Majitelé vozidel Ford jsou individuálně kontaktováni. Také Vás budeme v co nejkratší možné době kontaktovat a to hned, jakmile bude k dispozici další postup.

  • V režimu Auto EV je nabitá pouze malá část baterie, což umožňuje řízení vozu v hybridním režimu. Nabíjení bude omezeno na rekuperaci energie při brzdění. Řízení vozidel za těchto podmínek zůstává bezpečné.

  • Kuga PHEV má 4 jízdní režimy.

     

    • Auto EV – používaný režim než bude další postup. Automaticky je využívána elektrická energie pokud je k dispozici, a v případě potřeby si vůz dopomůže motorem (výchozí režim)
    • EV Later – Zabezpečuje energii baterie pro pozdější použití
    • EV Now – Spustí se čistě elektrický pohon za předpokladu, že baterie má dostatek energie, aby to podpořila
    • EV Charge – Nabíjí baterii za jízdy pro pozdější použití, například ve městě.

     

    Do dalšího vyhlášeného postupu Vás žádáme o používání pouze prvního (výchozího) režimu Auto EV.

  • V případě jakýchkoliv dalších dotazů se můžete obrátit na naše Zákaznické Centrum Ford na telefonním čísle 800 367 329 nebo na e-mailu: zakaznik@ford.com.

Top