Home > Užitkové vozy > RANGER > Výbava > Dynamika a hospodárnost

Výkon a spotřeba

Paleta zdokonalených motorů dokáže skloubit dynamiku s hospodárností, výkon s kultivovaností. Všechny jsou zkonstruované tak, aby optimálně spolupracovaly s přepínatelným pohonem všech kol. 

Ford Ranger diesel engine

Výkonnější a úspornější vznětové motory

Vznětový motor 2.2 TDCi Duratorq již prokázal svoji sílu, odolnost a spolehlivost. Teď jsme ho ještě zdokonalili, takže nabízí vyšší výkon a menší spotřebu.

V nabídce jsou varianty 130 k a 160 k. 130 k verze se dodává se 6stupňovou manuální převodovkou, v případě 160 k varianty je na výběr 6stupňová manuální nebo 6stupňová automatická převodovka.

Potřebujete ještě více síly? V tom případě zvolte diesel 3.2 TDCi Duratorq s výkonem 200 k a točivým momentem 470 Nm.

Všem motorizacím je společná nízká spotřeba paliva a emise CO2. Hodnoty začínají na 6,9 l/100 km a 181 g/km (130 k se 6st. manuální převodovkou).

Manuální nebo automatické řazení 

Jedná se o dvě různé převodovky. Šestistupňová manuální převodovka se vyznačuje přesným řazením, zatímco předností šestistupňového automatu jsou plynulé změny rychlostních stupňů a pečlivě naladěná strategie řazení.

Ford Ranger gear stick
Ford Ranger - Auto Start-Stop

Díky systému Stop-Start spotřebujete méně paliva

Jakmile vůz zastaví na semaforech nebo v koloně, tato technologie dokáže automaticky zhasnout motor. (I nadále však napájí světlomety, klimatizaci, rádio nebo systém Ford SYNC.) Když se chcete znovu rozjet, stačí sešlápnout spojku a zařadit jedničku jako obvykle, popřípadě u vozů s automatem jen sešlápnout pedál plynu. Motor ihned sám naskočí. Automatický systém Stop-Start je nejúčinnější ve městech, kde může snížit spotřebu až o 10 %.

Ještě více možností

Potřeby jednotlivců se liší. Proto Ranger vůbec poprvé nabízí možnost volby stálého převodu pro motorizaci 2.2 TDCi 160 k 4WD s manuální převodovkou. To vám umožňuje prioritizovat mezi hospodárností provozu (standardní převod) či schopnostmi tažení přívěsu (volitelný převod).

Ford Ranger towing boat
Ford Ranger AdBlue®

Aditivum, které likviduje zplodiny

Systém selektivní katalytické redukce (SCR) využívá kapalinu AdBlue®. Jedná se o kapalinu na bázi močoviny a vody, která rozkládá oxidy dusíku ve výfukových plynech na dusík a vodu. Filtr pevných částic pak zachytí více než 99 % všech prachových částeček ve výfukových plynech. Aby vznětový motor Ford EcoBlue pracoval správně, nesmí dojít k úplnému vyprázdnění nádrže na aditivum AdBlue®. Na pokles hladiny pod bezpečnou hodnotu vás upozorní kontrolka na palubní desce.

Top