Co rozumíme pod pojmem mobilita?
Ve společnosti Ford definujeme mobilitu jako: možnost, aby se lidé, zboží a služby dostali tam, kam potřebují nebo chtějí, a to bezpečně, efektivně a za rozumnou cenu, přitom takovým způsobem, který je pro zákazníka co nejjednodušší a příjemný.
Naším cílem je zajistit, aby byla mobilita dostupná jak ekonomicky, tak ekologicky i společensky.
Náš Plán pro mobilitu, vyhlášený v roce 2012, kladl důraz na náš způsob myšlení v oblasti dopravy a snažil se přitom načrtnout, jak by mohlo toto odvětví vypadat kolem roku 2025 a později.
Tento plán popisoval rovněž typy technologií, obchodní modely, produkty a partnerství, která potřebujeme k tomu, abychom v budoucnosti dosáhli našich cílů. Stanovili jsme si krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé cíle tak, abychom dokázali řešit problémy v oblasti systémů mobility dnes i v budoucnu, a to zejména v souvislosti s rostoucím zalidněním a urbanizací světa.
Prozíravější myšlení
V roce 2015 jsme vyhlásili iniciativu Ford Smart Mobility (chytrá mobilita Ford). Hnacím motorem nové iniciativy jsou inovace a jejím posláním je povznést společnost Ford na novou úroveň v poskytování konektivity, mobility a samořídících motorových vozidel, dále ve využívání „velkých dat“ s co nejvyšší účinností a v zlepšování zákaznických zkušeností.
Během celosvětových experimentů s mobilitou jsme otestovali nové koncepty, vyhodnotili jejich dopad na životní prostředí a posoudili jejich hodnotu.
Pořádáme globální soutěžní sérii Innovate Mobility Challenge, čímž demonstrujeme náš otevřený přístup k inovacím při objevování řešení v oblasti mobility po celém světě.